Vännäs Internetförening

Support / felanmälan

Jens Rundberg
Telefon kl 08:00 - 17:00
070-292 75 99



Supporten gäller problem med trafiken ut mot bredbandsnätet, inte problem med hemmanätverket.

Hastighetsproblem?

Problem med hastigheten kan bero på
Orsak Lösning
Tekniska problem i din egen utrustning/programvara Kontrollera din utrustning, rensa bort ev virus/spyware/addware, se Virusskydd
Tekniska problem i stadsnätet/internet Kontrollera nätstatusen hos Vannas.net, kontakta vår support, se ovan


Inteno Fiberkonverter (CPE)

Port LAN1 ska användas om inget annat har sagts.
PWR och WAN ska lysa med fast grönt eller gult sken, LAN1 ska blinka ojämnt när det går trafik.

Kolla detta vid felanmälan.

Fiberkonvertern kan startas om en gång vid problem, helst inte fler gånger då risk finns att tappa inställningarna.
Vanligaste felet är att kundens egen router krånglar, starta om den i första hand eller prova med annan router eller dator direktkopplad via kabel till LAN1 på fiberkonvertern.